hogyan tudsz segiteni

330
 
24.832
előadás
 
néző

A Bohócok a Láthatáron csoport pályázatot hirdet elsősorban fiatal, pályakezdő grafikusoknak új arculat kialakítására


Kiállok érted
projekt során született figyelemfelhívó animáció a prostitúció áldozatává válásról

kattints rá!

 

 

 

Kaposvár, 2013. április 05.

Kodály Zoltán Iskola, II. Rákóczi Ferenc Tagiskola, 200 néző

kaposvar3

Kaposvár  megyei jogú város a Dunántúlon, Somogy megye dinamikusan fejlődő székhelye, járási központ, egyetemi város és püspöki székhely. Lakosainak száma körülbelül 67 000 fő.

Turnénk negyedik, utolsó állomása volt a II. Rákóczi Ferenc Tagiskola Kaposváron. Az Irány Alaszka! című előadásunkat játszottuk a tornateremben. Az előadás alatt akadt némi technikai problémánk, így hol elindult az aktuális zeneszám, hol nem. Ez a finálénál volt a legbosszantóbb, ami zene hiányában, némán kellett lemenjen, így szegény gyerekek nem nagyon értették, hogy mi akart ez lenni. Talán ez is, és az is, hogy a nézők nagyon szélesen ültek a nézőtéren, közrejátszott abban, hogy nehezebben tudtuk koncentrálni a gyerekek figyelmét, akik így többször is felpattantak helyükről, és igyekeztek közelebb kerülni hozzánk. Ebből egy élesebb helyzet is kialakult, ugyanis annál a résznél, amikor Ödön beesik a nézők közé, hirtelen egyre több gyerek elkezdett ráugrálni, a hátul ülők is elindultak előre, s egyre nagyobb volt a rakás. Szerencsére nem történt sérülés, sikerült a gyerekeket visszaterelni a helyükre, de innentől nehezebb volt koncentráltan folytatni az előadást.

Fáradtan és a nehézségek miatt kicsit lelombozódva ültünk le beszélgetni az igazgatónővel, Kulcsárné G. Ibolyával. A hallottaktól azonban egyre jobb kedvünk lett. Megtudtuk, hogy 350 diák tanul itt, közülük 100-110 különböző problémákkal – hallás-, látáskárosult, mozgássérült, értelmi fogyatékos, autista, diszes – küzd, őket integrálva tanítják. Kaposváron ez az egyetlen, fogyatékosokat is befogadó iskola. A pedagógusok kooperatív módszerrel tanítanak, ami ugyan nagyobb energiát, több készülést igényel a pedagógusoktól, de sokkal hatékonyabb, mint a frontális módszer. Az iskola 31 pedagógusa a kompetencia alapú oktatási rendszerben dolgozik.

Megközelítőleg 300 gyerek hátrányos helyzetű, és 60-80 a halmozottan hátrányos helyzetűek száma. Ez utóbbit nem lehet pontosan tudni, hisz nem minden szülő jelenti be a család helyzetét.

Gyermek előadásaink

Banyamosoda

Irány Alaszka

2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010

Űr-zűr